2014-04-03

Pucér torta ünnepi köntösben

Szép Estét!

Ma este a sütögetés helyett elméletben készülök a jövő heti cukrász vizsgára.

Nem is gondoltam volna, amikor cukrásztanulónak álltam, hogy ennyi mindent fogunk tanulni. A legizgalmasabb természetesen a gyakorlati órák voltak és a kötelező gyakorlat,  amit egy cukrászdában kellett eltölteni.




Megújult honlapunkon lényegre törően megtalálod ezeket a blogspot-os recepteket, tudás anyagokat, elkészítési módokat. Ha szívesebben olvasod a személyes körítés nélküli cikkeket, kattints a Sütikert szakértői blogjára. A felnőtt Cukrász képzésről szóló bejegyzést is megtalálod!


Ezen kívül sok-sok hasznos ismeretet tanultunk három tantárgy keretében. Gazdasági/vállalkozási ismeretekkel kezdtük, ennek nagyon örültem, mert fel tudtam frissíteni az ismereteimet és hallottam olyan EU-s gazdasági társulásokról, melyek újak voltak számomra és hazánkban nincs nagyon rá élő példa. Ezen kívül egy cukrászdában előforduló kalkulációkra egy sor példát megnéztünk: kalóriaszámításokat, árazást, bérszámítást stb.
Angol/német nyelven megtanultuk a cukrász kifejezéseket, a habverőtől kezdve a süteményszaggatáson át a nemzetek konyhájáig. És bizony még a különféle magyar borokat is memorizáltuk németül. Természetesen tanultunk az élelmiszerekről és a fogyasztóvédelemről is.
Szóval nagyon izgalmas 7 hónap van mögöttem.
Jövő héten elkezdődnek az írásbeli vizsgák tantárgyanként, majd lesz gyakorlati vizsga is.

Visszautalva a gyakorlati órákra, ezek úgy zajlottak, hogy minden alkalommal egy tésztatípusból vagy krémtípusból dolgoztunk mind a tizenketten.
Például amikor az omlós tésztákat tanultuk, volt aki Islert, volt aki Rákóczi túróst, gyümölcs kosarat, én diós pozsonyi kiflit sütöttem. Ez mind más sütemény, de az a közös bennünk, hogy úgynevezett omlós tésztából készülnek mind.
tankonyhai gyakorlat eredménye
A nap végén szépen mindenki egy tálcán bemutatta mit sütött és megbeszéltük, hogy mire kellett figyelni közben, mit hogyan lehetett volna jobban csinálni és a puding próbája az evés alapon utána jól megkóstoltuk a sütiket és még haza is tudtunk vinni belőle :-) így a család is tesztelhette a munkánkat.
A gyakorlati vizsga egész összetett lesz, mert el kell készítenünk egy-egy szabadon választott alkalmi tortát, én még nagyon gondolkodom mi legyen a koncepció, másfél órám lesz rá, hogy feldíszítsek egy pucér tortát, ami valahogy így fest:
pucér torta

Ezenkívül mint egy szóbeli vizsgán tételeket húzunk a sütikből, hogy kinek mit kell készítenie ott a helyszínen.  Ez nagyon izgalmas lesz, már nagyon kíváncsi vagyok mi vár rám :-) Négyféle édességet kell majd csinálni, egy tortát, egy ún. uzsonnasüteményt pl. briós, kakaóscsiga, valamilyen tányérdesszertet (panna cotta, tiramisu) és egy szeletet vagy apró süteményt pl. mignon. 
De nem kell megijedni, mindezt nem egy nap alatt kell produkálnunk, két napos lesz a vizsga.

Sokféle ötlet van a fejemben a dísztortára, de sok mindent böngésztem már a Pinteresten is, másfél óra hiphop elrepül, ennyi idő alatt kell szépet alkotni.

Pártolni fogok valami nemesen egyszerűt :-) most ez a kedvencem, ezt nem én csináltam, ugye milyen szééép?!

forrás: Pinterest


Jó éjt és édes álmokat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése