2014-04-09

Gyurmával gyúrok a vizsgára

Sziasztok,

jelentem a mai napon kipipálhattam a cukrászvizsga írásbeli részét :-) ezen is túl vagyok nagy örömömre.


Megújult honlapunkon lényegre törően megtalálod ezeket a blogspot-os recepteket, tudás anyagokat, elkészítési módokat. Ha szívesebben olvasod a személyes körítés nélküli cikkeket, kattints a Sütikert szakértői blogjára. A felnőtt Cukrász képzésről szóló bejegyzést is megtalálod!



Sok-sok gazdasági számítás volt, élelmiszer összetevők energiafelhasználása, leltározási eredmények, bérköltség kalkuláció ill. tudnivalók a különféle vállalkozási formákról.
A már "szakmaibb" cukrászfeladatsor négy sütemény köré épült: indiáner fánk, francia krémes, lúdláb csemege és bécsi szelet.
Miként kell ezek tésztáját, krémjét, tetejét elkészíteni, összeállítani ezeket a desszerteket és "előállításuk" során a cukrászüzemi körülmények között a szükséges gépekről voltak kérdések.
Többek között milyen alapelven működik a hengerelő gép, amivel a bécsi szelet diós tölteléke is készíthető.

Pénteken és szombaton lesz a gyakorlati vizsga, ahol tételeket húzunk és sütünk ill. a már említett dísztortánkat elkészítjük.
Most már erre készülök, ki kell sütnöm a dísztortám tésztáját itthon és megtölteni valami finomsággal, hogy a suliban már csak a lényegre koncentráljunk, a díszítésre.
Végre kitaláltam milyen lesz a dísztortám, fejben megvan, így most már nyugodtabb vagyok, látom magam előtt a célt :-)

azt hiszem annyit elárulhatok, hogy gyurmával gyúrok szombatra :-)



drukkoljatok nekem :-)

Szép estét!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése