2014-04-13

Az eper fagyi, eper fagyi hu de finom...

A gyakorlati vizsganap második napján három készítményt kellett tálalnunk a vizsgáztató bizottság tagjainak.

Reggel 8 órakor mindannyian kihúztuk a tételeinket. Én tejszínes képviselő fánkot és eperfagyit húztam.



Megújult honlapunkon lényegre törően megtalálod ezeket a blogspot-os recepteket, tudás anyagokat, elkészítési módokat. Ha szívesebben olvasod a személyes körítés nélküli cikkeket, kattints a Sütikert szakértői blogjára. A felnőtt Cukrász képzésről szóló bejegyzést is megtalálod!



Elsőként a fejben megtervezett díszmunkánknak láttunk neki, másfél óra állt rendelkezésre.
Ehhez előzetesen el kellett készítenünk magát a torta alapot. Én egy 16 és egy 21 cm-es torta karikában sütöttem ki otthon világos színű felverteket (sima piskótát :-)), majd ezeket karikákra vágva párizsi krémmel töltöttem meg rétegesen egy gömb alakú salátástálban. Egy éjszakai pihenőt követően kiborítottam és habosra kevert vajjal burkoltam be, ezt vittem a vizsgára.


előkészületek
egy salátástálban töltött éjszaka után...









a vajjal burkolt torta


Fontos tudni, ha marcipánnal akarunk burkolni, akkor a vaj az az anyag, amivel át lehet kenni a tortánkat. Ha a tejszínes jellegű töltelékünkkel kennénk körbe, az átütne a marcipánon és le is folyna róla hamarosan. Magyarán a tortánkat ízlés szerint bármivel tölthetjük, de vajjal "szigeteljük". Ez a marcipán ízével is harmonizálni fog az elfogyasztásnál.

A helyszínen a marcipán színezése és a torta burkolása, kialakítása, tálalása várt rám. Mivel rövid volt az idő és több éves rutin nincs a kezeimben, így egy már kicsiben gyakorolt gyerek tortát készítettem.

7 színt használtam: piros, fekete, zöld, sárga, barna, kék, narancs
Szilas max color festékkel szoktam színezni, karakteres színekhez kiváló, ár érték arányban tökéletes. Feketéhez viszont az aktív szenet ajánlom, por formában, ezt is lehet mint ételszínezéket kapni.


Alkalmi dísztorta

Ezt követően 6,5 óránk volt a további két készítmény tálalására, a jól átgondolt munkánknak köszönhetően 13 órára mindannyian készen voltunk.

Elsőként a kézműves gyümölcs fagyimnak álltam neki, epret kellett felfőzni. Tejjel cukorral, glükózsziruppal, citromsavval elegyíteni, a többi már a gép dolga volt.

A köztes időben elkészítettem a képviselő fánkot. Elsőként a tésztát, s miután az kisült, a tojásos sárga krémet és a tejszínhabot készítettem elő.


Képviselő fánk karamellcukorral és pörkölt mandulával

Mire mindezzel végeztem, a fagylalt is tálalható volt. Három kelyhet kellett felszolgálnom a bizottságnak. Arra már nem jutott idő, hogy a díszítést megörökítsem, de tejszínhabbal tálaltam illetve eperrel, citromfűvel és csokoládéval spékeltem meg.

Miközben kanalaztam a fagyit a nemrégen emlegetett tini dal albumról eszembe jutott egy zeneszám. A kazettás magnónkban annak idején rongyosra hallgattam a szalagot, nagyon szerettem ezt az albumot, ma is "fújom" kívülről.

Hamarosan a nyárral együtt itt az eperszezon :-) 
 
                   

.
.
.
folyt. köv.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése