2014-04-01

Maniókából pudingot?

Ígértem, hogy a puding krémmel folytatom a mini tortát, hát lássuk:

A madaras mini tortát gyakorlatilag bármilyen krémmel lehetne tölteni. Lehet vajas, tejszínes vagy akár tojásos úgynevezett sárga krém is, mint ami az igazi krémes vagy az oroszkrém tortában található.

valahogy így festett

Gyerekeknél szerintem a pudingos biztos befutó.




Megújult honlapunkon lényegre törően megtalálod ezeket a blogspot-os recepteket, tudás anyagokat, elkészítési módokat. Ha szívesebben olvasod a személyes körítés nélküli cikkeket, kattints a Sütikert szakértői blogjára. Ezt a Pudingokról szóló bejegyzést is megtalálod!

Én bevallom, ha édességre éheztünk meg a tesóimmal gyerekkorunkban és nem volt se csoki, se süti, se Anyu, akkor mindig a pudingos zacskót kaptuk elő a konyhaszekrényből, mert az mindig volt otthon és azért általában tej is. Csak tejjel kellett összefőzni, amíg be nem sűrűsödött és megvárni amíg kihűl. Ez utóbbi volt a legnagyobb kihívás benne, sokszor langyosan ettük meg, de ez biztos csak a mi családunkban fordult elő, igaz? :-)


Felnőtt fejjel és főleg most, hogy egyre inkább a tudatos táplálkozás a nyerő, mindannyian olvassuk az összetevőket. Gyakorlatilag a puding fő alapanyaga a kukorica keményítő ill. gyártótól/íztől függően tartalmaz kakaóport, ízesítő aromákat, színezékeket.
Magyarán nem szükséges feltétlen zacskós pudingport használnunk, hiszen a sűrítésért a keményítő felel, az ízeket pedig magunk is alakíthatjuk az ízlésünknek megfelelően. A tudatosság mellett azt gondolom a gazdaságossága is a mellett szól(hat), hogy házilag készítsük le kedvenc pudingunkat.
Kukorica keményítőt érdemes otthon tartani egyébként is és más ételekben a liszt egy részét pótolni vele, sokkal krémesebb lesz tőle még egy leves is.

Kukorica keményítő kapható gluténmentes változatban is, így lisztérzékenyek is bátran készíthetnek házilag pudingot. Karácsonykor sok-sok mézeskalácsot sütöttem, amolyan hagyományos módon. Egy kedves ismerősömről megtudtam, hogy bizony lisztérzékeny és nagyon szereti nem csak a karácsonyfát díszíteni mézesekkel, hanem enni is, így sütöttem neki gluténmentes alapanyagokból mézeskalácsot.
ez bizony gluténmentes, Zsuzsinak

Na most úgy tűnhet, hogy nagyon elkanyarodtam a témától, de nem. Mindezt azért mesélem, mert a különféle rizs/hajdina lisztek mellett tápióka keményítőt is használtam a sütéshez. A tápióka gyakorlatilag a manióka növény gyökeréből kinyert keményítő, amit az afrikai és ázsiai országokban alapélelmiszerként fogyasztanak, mint ahogy mi a kukoricát, burgonyát. Ugyanakkor ez a semleges ízű növény gluténmentes. Így bátran készíthető belőle bárkinek puding és sütemény. 
Tápióka keményítővel készült pudingot még ugyan nem kóstoltam, de dicsérik nagyon, ki fogom próbálni. 

házi puding 
hozzávalók: 0,5l tej, 2 evőkanál kanál kukorica keményítő, kakaópor, vanília, 2-3 evőkanál cukor

elkészítés: egy kevés tejben csomómentesen keverjük el a hozzávalókat, majd a többi tejjel engedjük fel és folyamatos keverés közben főzzük addig, amíg be nem sűrűsödik.

majd hagyjuk kihűlni és itt jön az, amit a cukrászdában tanultam  (természetesen ott is keményítővel dolgoztunk). A puding felülete hűlés közben "bebőrösödik", ezt én nem szeretem. Az a megoldás hogy letakarjuk. Korábban is hallottam már ezt a trükköt, így alufóliával lefedtem mindig az edényt, pedig ezt a letakarjuk dolgot egészen szó szerint kell érteni.
Konkrétan folpackot vagy egy tiszta nejlonzacskót, akár egy kisebbet is széttéphetünk, bele kell simítani az edénybe a pudingra és garantáltan nem lesz kemény a felülete, teljesen lágy és egynemű lesz a pudingunk így.
a meleg pudingot fedjük le zacsival vagy folpack-kal


ez a kihűlt puding, csak a levegőbuborékok hagytak nyomot

A tortákba önmagában a kihűlt puding azonban lágy lenne, így kihabosított vajat dolgoztam bele, ez ilyenkor még ugyanolyan folyós állagú, de további hűlés közben ad egy tartást a krémnek, nem folyik ki a lapok közül.


Ezzel a krémmel fogom megtölteni a tortácskákat, de erről majd legközelebb....

Jó éjt és édes álmokat!












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése