2015-08-10

Az én Oreo-m

Az Oreo keksz már jó ideje benne van a köztudatban, de igazán most kapott reklámot a médiában itthon. Szerintem a mi utánozhatatlan ízű vaníliás karikánkkal és pilóta kekszünkkel nem vetekszik ez az amerikai csoda, de azért szeretjük ezt is. A keksz része ropogós és tömény kakaó ízű.




Megújult honlapunkon lényegre törően megtalálod ezeket a blogspot-os recepteket, tudás anyagokat, elkészítési módokat. Ha szívesebben olvasod a személyes körítés nélküli cikkeket, kattints a Sütikert szakértői blogjára. Ezt az Oreo kekszes bejegyzést is megtalálod!
Hétvégi családi névnapozásra készültem és lapozgattam a receptes füzetemet. Nagyon boldog voltam a napokban, mert végre találtam egy nagyszerű asztalost, aki szívesen vállalta és időben el is készítette a konyhabútorom kiegészítő elemeit. Ez nagy dolog ám! (erről a tortúráról tudnék sokat mesélni, mert a világoskék éger bútorom a legtöbb lapszabászatban feladta a leckét). Így végre, ha odajutok minden apróságot el tudok a fiókok és ajtók mögé rejteni. Ez amolyan szeptember előtti újjászületés számomra, hiszen "kénytelen" voltam átnézni a konyhaszekrények tartalmát és újraértelmezni a lisztjeim, marcipánjaim, felhalmozott készleteim sorsát.  A fenntarthatóság, teljes körű felhasználás és a takarékosság jegyében született hétvégén nálam többek között az én Oreo-m.



A sok-sok marcipánomból tortát kellett csinálni, amit ugye vajjal alá kell burkolni (az is volt bőven a hűtőben)...de képtelenség annyi vajat kikeverni, ami pont elég. Így azonnal megakadt a szemem a füzetemben egy rég elkészítésre váró Oreo kekszen, mert azt is habosra kikevert vajjal kell tölteni. És akkor legalább a keksz tésztájába is bele tudtam mixelni a korábban ledarált nyírfacukromat és a fehér liszt egy részét a már kevéske reform lisztjeimmel keverni.

Sütés után egész puha, ami később ropogósabb, bár nem sajnáltam tőle a krémet, így újra visszapuhult, mindenesetre mind egy szemig elfogyott. Hideg tejjel a legjobb.


Így készítem az Oreo kekszet:

a keksz hozzávalói: (kb. 20 db keksz lesz belőle)
27 dkg liszt
6 dkg holland kakaó por
21 dkg porcukor (v. kávédarálón őrölt nyírfacukor)
17 dkg vaj
1 db tojás
kk sütőpor

krém:
15 dkg vaj
28 dkg porcukor

1. A keksz hozzávalóit kézzel össze kell gyúrni (de elég csak addig, amíg össze nem áll, tovább nem szükséges).
2. Lisztezett deszkán kinyújtani 3-4 mm vastagra és kiszaggatni. Én most cakkos szélű karikával hajaztam az Oreo-s kinézetre, de a küllemet bőven lehet még fokozni.
3. Nem szükséges a sütőlemezt sütőpapírral bélelni, mert a tészta vajas jellege miatt abszolút nem ragad le. De a sütés előtt ajánlatos pár percre a tepsiben sütésre várakozó kekszeket a hűtőbe tenni. Így tutira megtartja a formáját. (nyújtás során felmelegszik a vaj és csak tovább olvadna, ha hűtjük jobban megtartja a tészta az alakját)
4. 180 fokon kell sütni kb. 10 percig
5. a krémnek a vajat nagyon alaposan ki kell habosítani a porcukorral (én legalább 10 percig szoktam normál robot géppel magas fordulatszámon így keverni), így finom lesz, nem azt a tipikus vajas ízt kapjuk
6. habzsákkal töltöttem be a kekszeket, mert így mutatósabb volt, de bőven elég kanállal megkenni a karikákat és összeragasztani
7. azonnal fogyasztható


Fehér cukor mentes édes hetet kívánok Nektek! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése