2014-12-17

Mézédes Napokat! 4.

Ahogy ígértem, beszámolok a hétvégi glutén mentes mézeskalács sütésről. Tavaly karácsonykor sütöttem egy sokak szerint finom mézest a Limara Péksége blogban leírtak szerint, amihez a mindenféle liszteket és keményítőket én mixeltem össze.





Azóta viszont felfedeztem, hogy a IX. kerületben a Dandár utca 22. alatt nyílt egy nagyon klassz bolt, ahol számtalan glutén mentes, paleo, diétás alapanyagot és már kész finomságokat lehet kapni a bajai MesterCsalád jóvoltából.

A boltban a kezemben szorongattam a receptes füzetemet és kerestem a hozzávalókat, persze nehezen igazodtam el a nagy választék láttán, de az eladó hölgy gyorsan a segítségemre sietett, belekukkantva a füzetembe látta mit készülök sütni, és gyorsan javasolta az új mézes liszt keveréküket. 




Így idén még könnyebb dolgom volt, mert a lisztkeverék magában foglalta a glutén mentes liszteket, keményítőket, fűszereket, szódabikarbónát és ráadásként, amikor felbontottam a csomagolást rendkívül finom méz illata volt.

A csomagoláson többféle mézes recept volt olvasható (pl. mézeskrémes). A mézeskalács recept szinte csak a méz és a cukor arányában tért el a már jól beválttól. Mivel tudtam, hogy én eleve nyírfacukorral szeretném sütni és sok-sok mézzel, így maradtam a tavalyi jó bevált receptnél, csupán a „szárazanyagokat” váltottam ki ezzel a keverékkel.

Íme a gluténmentes mézeskalács recept MesterCsalád módra.

hozzávalók: (ebből kb 0,4 kg lesz, 30db 4-5 cm-es kiszúrókkal)
250g MesterCsalád mézes lisztkeverék
5dkg nyírfacukor/eritrilt (3 evőkanál) vagy ha nem diétázunk sima porcukor
10dkg méz (ez kb. 4 evőkanál)
4 dkg vaj
1 db nagyobb tojás


hozzávalók, ha magunk állítjuk össze a lisztkeveréket is:
130g rizsliszt
50g burgonya keményítő
70g tápióka keményítő
10dkg méz
4dkg vaj
5dkg porcukor
10dkg fűszer (1 púpos teáskanál)
1 tk szódabikarbóna
1 nagy tojás


elkészítés:
1.   a mézet enyhén meg kell olvasztani a vajjal, cukorral és megvárni, amíg kihűl
2.   az enyhén felvert tojást és mézet öntsük a lisztre és kézzel jól gyúrjuk össze
4.   pihentessük min. egy órát fóliába csomagolva, de az a legjobb, ha egy éjszakát hideg helyen van
5.   jó alaposan gyúrjuk át, lehetséges, hogy „szét fog esni”, semmi gond, üssünk rá egy lazán felvert tojást, ezzel szépen ki tudjuk dolgozni, majd alaposan gyúrjuk át
6.  (rizs)lisztes felületen nyújtsuk ki 3-4 mm vastagra és szúrjuk ki a formákat
7.   előmelegített 160 fokos sütőben kell sütni 6-7 percig
8.   díszítsük ízlés szerint


Mézédes Napokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése