2014-10-17

Formás keksz variációk

Nálam még csak nyár óta van porondon az a kekszkinyomó szerkentyű, amit az utóbbi időben lépten nyomon látok magazinokban, most például a Lidl-ben is árulják. 






Megújult honlapunkon lényegre törően megtalálod ezeket a blogspot-os recepteket, tudás anyagokat, elkészítési módokat. Ha szívesebben olvasod a személyes körítés nélküli cikkeket, kattints a Sütikert szakértői blogjára. Ezt a Keksz kinyomó pisztolyba való receptet is megtalálod!
Számomra bevallom ez újdonság volt, amikor a barátnőimtől kaptam, nagyon megörültem neki, mert 20 féle csinos kis kekszet lehet vele formázni.
Először beleestem a tipikus hibába, a szerkezethez mellékelt recept alapján futottam neki az első sütésnek. Ugyan mind egy szemig elfogytak az amorf sütik, de sírhatnékom volt a híg massza felett, a csalódottságról nem is beszélve. Erről most fotókat nem is mellékelek J el tudjátok képzelni…

„Szerencsére” nem én jártam egyedül így ezzel, rákeresve a neten rengeteg kommentet olvastam róla.

Az aznap esti újbóli nekifutásom mindösszesen 20 percet vett igénybe, ez idő alatt összegyúrtam az ajánlott 3:2:1 arányú omlós tésztát és szerencsésen ki is sütöttem a szép kis kekszeket, így megosztom veletek a számomra bevált receptet.

Erről a linzertésztáról vagyis az omlós tésztákról általánosságban azt kell tudni, hogy kézzel gyorsan össze lehet és kell is dolgozni. Először ez nem tűnik egy gyors műveletnek, de a kéz melegétől olvadó vaj gondoskodik erről. Ha egy homogén buciba összeállt a tésztánk nem szabad tovább gyúrni, mert úgymond „ledöglik” a tészta, vagyis egy idő után szétesik.

A kekszkinyomó használatához még egy nagyon fontos momentum társul!
Csupasz tepsire lehet csak kinyomni, nem érdemes és nem is lehet sütőpapírra, mert egész egyszerűen nem is tapad rá. A sütés során kiolvadó vaj pedig majd gondoskodik arról, hogy ne ragadjon a tepsire a keksz sütés közben. Így tökéletes. Egyszerű, gyors, minimális a mosogatás és hetekig elálló nassolni való a végeredmény.

Tehát az ajánlott arányok, ebből kb. 50 db keksz készül:

30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 db tojás enyhén felverve
fél zacskó sütőpor

Természetesen lehet ízesíteni, 3 evőkanál kakaóporral vagy ha világos a cél kókusz reszelékkel, vaníliás cukorral, ki mit szeret. Volt már, hogy a liszt egy részét darált mandulával pótoltam. 

Ma például gluténmentes kakaós kekszet készítettem a Mester Család Süteményliszt keverékéből nyírfacukorral.



Szívesen veszem, ha Ti is megosztjátok a tapasztalatotokat, melyik recept vált be, mivel dúsítjátok a kekszeket  !? :-)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése