2015-03-31

Nyomdázott kekszek




Tuti vajas keksz recept



Hát én nem vettem süti pecsétet, a mézes szaggatóimmal kreatívoskodtam, egyedül tchibo-s betűkészletem van, abból karácsonyra készítettem anno névtáblákat a csomagokra.

Megújult honlapunkon lényegre törően megtalálod ezeket a blogspot-os recepteket, tudás anyagokat, elkészítési módokat. Ha szívesebben olvasod a személyes körítés nélküli cikkeket, kattints a Sütikert szakértői blogjára.


hozzávalók: (ebből az adagból nekem kb. 60 db keksz lett)
280 g finom liszt
40 g (2 ek.) keményítő
140 g vaj
2 ek. étolaj
100 g porcukor
2 db kávétejszín (2 ek.)
2 db tojás sárgája
1 teáskanál fahéj
vaníliát is őrölhetünk bele, vagy reszelhetünk citromhéjat is a sütibe, ez egyéni

elkészítés:
- ez egy linzertészta (vagyis a liszt vaj cukor aránya kb. 3:2:1), ezeknél arra kell figyelni, hogy a hozzávalókat gyors mozdulatokkal kell összedolgozni, úgy tűnik először ez reménytelen, de a kezünk melegétől olvadó vaj miatt hirtelen össze is áll, na ekkor jó is, ne dolgozzuk tovább, mert csak rosszat tennénk vele
- a bucit 1-2 órára (de lehet egy éjszakára is) hűtőbe tesszük
- mielőtt ki akarnánk nyújtani, egy fél órával hamarabb vegyük ki a hűtőből
- lisztezett deszkán nyújtsuk ki és kekszpecséttel vagy mézes szaggatóval szúrjuk ki, amit szintén érdemes lisztezni
- a tepsire nem szükséges papír, a vaj miatt nem fog leragadni
- ha tutira akarunk menni, sütés előtt tepsistől tegyük a hűtőbe a figurákat (nekem befért a legnagyobb :)), így még kisebb az esélye, hogy a kontúrok egybeolvadjanak a gyorsan olvadó vaj miatt
- 180 C-ra előmelegített sütőben süssük 10 percig
- kihűlés után már fogyasztható is, fincsi


Kellemes húsvéti készülődést!
:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése