2014-08-02

Szív küldi szívnek szívesen

Egy kedves barátom kérésének örömmel tettem eleget, ugyanis párjának egy tortával szeretett volna kedveskedni közös évfordulójuk alkalmával.

Annyira meghatónak és kedvesnek találom, hogy egy fiú ilyen figyelmes.




Megújult honlapunkon lényegre törően megtalálod ezeket a blogspot-os recepteket, tudás anyagokat, elkészítési módokat. Ha szívesebben olvasod a személyes körítés nélküli cikkeket, kattints a Sütikert szakértői blogjára. Ezt a Szív alakú torta elkészítséről szóló bejegyzést is megtalálod!

A közös ötletelésből egy könnyű gyümölcsös joghurtos szív alakú tortát "sütöttünk ki" nyírfacukorral, már csak az izgalmas megvalósítás volt hátra.



A torta világos piskótából készült, melyet három részre szeleteltem és málnás joghurtos tejszínes krémmel töltöttem meg illetve fehér csokoládéval, friss gyümölccsel dísztettem.
A krém receptje ebben a korábbi bejegyzésemben már szerepelt.




Node, hogyan is állt össze a szív alak?

Torta keretben sütöttem egy kör alakú és egy négyzet alakú piskótát, melyet krémmel rétegeztem és hagytam összeállni egy éjszaka alatt ebben a kétféle formában.
Majd a kör alakú tortát ketté szeltem és a négyzetek egy-egy oldalára a töltelék krémjével "odaragasztottam".
A nagymamám tanította, hogy mindent ki lehet javítani, így a tejszínes burkolattal és a fehér csoki darával körben el tudtam tüntetni az "árulkodó jeleket". :-)

A geometriára kellett csak nagyon figyelni, hogy a két kisütött és "betöltött" torta egyforma magas legyen, mert a szintkülönbségen ez esetben nem segített volna még a tejszínhab se. :-) illetve a kör átmérője ugyanakkora legyen, mint a négyzet oldalai.
Szerencsére a gimiben jó kis matek óráink voltak, így ezzel nem volt gond ;-)




Ha már a matek óráknál járunk..., a Pinteresten találtam egy nagyszerű segédletet arra is, ha numerikus tortát kellene készítenem, kíváncsian várom melyik szám vagy számpáros lesz az első :-)





Ha valaki készített már szám alakú tortát, szívesen várom megjegyzésben a tapasztalatait!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése