2017-10-27

Marlenka torta

Tésztája hasonlít a mézeskalácséhoz, ami a szivacsosságát az ecettel felturbózott szódabikarbónának, a lágy töltelék pedig a karamellizált krémnek köszönheti a különlegességét. Röviden így tudtam összefoglalni magamban a lényeget a Marlenka receptek olvasásakor.

Marlenka torta

Ezzel a cseh mézes süteménnyel kb. 15 évvel ezelőtt találkoztam először. Akkoriban kezdték el itthon árusítani cukrászdákban, kávézókban. Mindenhol tálcán kínálták a csokis és mézes édességet, ami több napig is eláll szobahőmérsékleten. Mostanság az áruházak bonbonos polcain látom az újragondolt formákat megszokott Marlenkás köntösben.

Korábban nem foglalkoztatott a gondolat, de az utóbbi hónapokban sorra szembe jöttek a receptek, ellenben a sűrített tej karamellizálása kissé időigényes elfoglaltságnak tűnt, így letettem róla.
Mígnem az öcsém Marlenkát kért szülinapjára. Naná, hogy beleástam magam a technikába!

Szerencsés módon az orosz Arbat boltban felfedeztem, hogy lehet kapni már kész konzerves karamellizált sűrített tejet (olcsóbb is, mint a Nestle), így nem kellett elővennem a kuktámat. Több helyen olvastam, miként varázsolhatunk sűrített tejből karamell krémet (ez a leírás volt a legjobb), ha erre a kihívásra vágynánk az alapanyagot (konzerves sűrített tej) is be lehet szerezni itt.

A sütéssel, a krémmel és az összeállítással két óra alatt végeztem, a díszítés maradt hátra csupán a tálalás előtt. E kettő között viszont minimum két napot állnia kell hűvös helyen, így érnek össze az ízek.

a tészta hozzávalói: 
600 g finom liszt
200g barnacukor
3 evőkanál méz
100g vaj
2db tojás
1 ek. szódabikarbóna
1 ek. ecet (10%)
2 ek. tejföl

a krémhez:
900g karamell krém
350g vaj
100g darált dió
4 cl konyak

díszítésnek:
150g darált dió
50g csokoládé

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése